تکنولوژی تکنولوژی .

تکنولوژی

نصب دزدگیر ماشین بدون باطل شدن گارانتی خودرو

یکی از مهم ترین دلایل سرقت خودرو، ضعیف بودن تجهیزات امنیتی خودرو ها مخصوصا خودرو های ایرانی شامل پراید، پژو، تیبا و … است. تمامی خودرو های ایرانی متاسفانه دارای سیستم های حفاظتی و امنیتی نامناسبی هستند و همین دلیل بیشتر سرقت ها از خودرو های ایرانی است.

بسیاری از افرادی که به تازگی خودروی صفر خریداری کرده اند به دلیل باطل شدن گارانتی خودرو نمی توانند دزدگیر ماشین نصب کنند زیرا دست بردن به سیم کشی خودرو بدون سوکت فابریک باعث باطل شدن گارانتی می شود. از طرفی دیگر نصب دزدگیر ماشین به دلیل سرقت های بسیار، از الزامات است و خطر سرقت را کاهش می دهد.

اگر شما از آن دسته صاحبان خودرو هستید که همیشه نگران خودروی خود هستید و می خواهید بدون ابطال گارانتی ماشین، دزدگیر نصب کنید تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا راه چاره را به شما بگوییم.

راهکار برای افزایش امنیت خودرو
برای بر طرف کردن این نگرانی ها، باید تجهیزات امنیتی و حفاظتی خودرو های خود را افزایش دهید. یکی از راه های اولیه جهت افزایش امنیت خودرو استفاده از دزدگیر ماشین و ردیاب خودرو است.

بسیاری از افراد در ایران بر این باورند که نصب دزدگیر ماشین بر روی خودرو هیچ تاثیری در امنیت آن ندارد. اما این باور کاملا اشتباه می باشد، زیرا استفاده از دزدگیر ماشین یکی از راه های اولیه جهت تامین امنیت خودرو است.

دزدگیر ماشین جزء لوازم جانبی خودرو محسوب می شود که برای تامین امنیت خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله دارای انواع مختلفی شامل دزدگیر ساده، دزدگیر تصویری ماشین و دزدگیر سیمکارتی(ردیاب) است. برای آشنایی بیشتر با انواع دزدگیر ماشین به توضیح مختصر آن می پردازیم:

دزدگیر ساده
دزدگیر ساده یکی از انواع دزدگیر ماشین به حساب می آید که جزء ارزان قیمت ترین دزدگیر ها محسوب می شود. برد دزدگیر های ساده نسبت به دزدگیر های تصویری کمتر و ریموت این دسته از دزدگیر ها فاقد صفحه نمایش است. از دیگر مشخصات دزدگیر های ساده می توان به یک طرفه بودن کیت آن ها اشاره کرد که این دزدگیر ها فقط می توانند فرمان را از طریق کیت دریافت و اجرا کنند. هشدار این دزدگیر ها فقط از طریق صدای آژیر امکان پذیر و ریموت فاقد حالت ویبره و زنگ است.

دزدگیر تصویری
دزدگیر تصویری از بهترین و حرفه ای ترین انواع دزدگیر ماشین محسوب می شود و جزء دزدگیر های گران قیمت است. ریموت این دزدگیر ها دارای صفحه نمایش هستند و حالت ویبره و زنگ نیز دارند. اطلاع رسانی دزدگیر های تصویری علاوه بر صدای آژیر از طریق ریموت نیز امکان پذیر است. از مشخصات برتر این دزدگیر ماشین می توان به برد بالای آن و ظاهر پیشرفته ی ریموت اشاره کرد. ریموت های دزدگیر های تصویری دارای ظاهری زیبا هستند و همچنین شما می توانید تمام اتفاقات را از طریق صفحه نمایش این دزدگیر ها مشاهده کنید. به طور مثال اگر درب خودروی شما باز باشد بر روی صفحه نمایش، علامتی از باز بودن درب خودرو مشاهده می کنید. دزدگیر های تصویری دارای دو نوع تک ریموت تصویری و جفت ریموت تصویری هستند که قیمت تک ریموت تصویری پایین تر است. اگر قیمت دزدگیر ماشین برایتان اهمیت ندارد بهتر است دزدگیر تصویری برای امنیت بیشتر ماشینتان تهیه کنید.

دزدگیر های سیم کارتی
ردیاب ها که در بازار بیشتر به دزدگیر های سیم کارتی معروف هستند یکی از انواع سیستم های امنیتی برای خودرو محسوب می شوند. ردیاب خودرو دارای قابلیت و امکانات پیشرفته تری است که این قابلیت ها شامل موارد زیر می شود:

ردیاب ماشین به صورت لحظه‌ای محل دقیق ماشین را به شما نشان می دهد.
با استفاده از ردیاب شما می‌توانید خودروی خود را از راه دور خاموش کنید.
ردیاب خودرو دارای قابلیت شنود می باشد و شما می توانید از طریق آن تمام صداهای داخل کابین خودرو را بشنوید.
کلید اضطراری نیز از قابلیت های مهم ردیاب خودرو است که در زمان های اضطراری می توانید با فشردن آن با نزدیکان خود تماس بگیرید. (فقط توجه داشته باشید که از قبل لازم است شماره های نزدیکان خود را در حافظه اپلیکیشن ذخیره کنید.)
با استفاده از ردیاب شما می‌توانید سرعت مجاز برای خودرو تعریف کنید.
تعیین محدوده جغرافیایی مشخص برای حرکت ماشین از دیگر قابلیت های ردیاب ماشین است.
ردیاب مسیر حرکت ماشین در بازه‌های زمانی مختلف را با زمان و تاریخ دقیق ثبت می کند.
یکی از امکانات جالب ردیاب خودرو کنترل کردن ماشین از راه دور می باشد که دزدگیر ها دارای همچین امکاناتی نیستند. در دزدگیر ها هنگام بروز مشکلی، آژیر به صدا در می آید و ریموت دزدگیر با زنگ و ویبره شما را از اتفاق مطلع می کند؛ اما در ردیاب خودرو از طریق اپلیکیشن برای شما پیامی ارسال می شود و به شما هشدار داده می شود.

نصب دزدگیر ماشین بدون باطل شدن گارانتی خودرو
یکی از مسائلی که هنگام نصب دزدگیر ماشین برای خودروهای دارای گارانتی بسیار اهمیت دارد جلوگیری از باطل شدن گارانتی است. حال سوال این است که برای جلوگیری از ابطال گارانتی چه اقداماتی را باید انجام داد؟!

نمایندگی های خودرو معتقدند که نصب دزدگیر ماشین باعث اختلال در سیم کشی دزدگیر می شود و این موضوع، افرادی که تازه خودرو خریداری کرده اند را نگران کرده است. باید توجه داشته باشید که دست بردن به سیم کشی خودرو باعث ابطال گارانتی خواهد شد و نمایندگی، گارانتی خودروی شما را باطل می کند. برای جلوگیری از ابطال گارانتی خودرو لازم است که شما از سوکت فابریک هنگام نصب دزدگیر استفاده کنید.

سوکت فابریک باعث می شود تا تغییر و اختلالی در سیم کشی خودرو به وجود نیاید، زیرا این وسیله همانند یک رابط میان دزدگیر و سیم کشی خودرو عمل می کند و دیگر نیازی نیست که به سیم کشی ماشین دست برده شود. سوکت فابریک هر خودرو با یکدیگر متفاوت است و باید با خودرو سازگار باشد. به طور مثال اگر خودروی شما از گروه سایپا است باید از سوکت فابریک سایپا استفاده کنید. هر نوع سوکت فابریکی مناسب خودروی شما نیست و قبل از خرید سوکت فابریک حتما باید با نصابی حرفه ای مشورت کنید.

نکات قابل توجه هنگام خرید دزدگیر ماشین
هنگام خرید دزدگیر ماشین باید به مواردی از جمله کامل بودن پک دزدگیر خودرو، اصل و اورجینال بودن، گارانتی معتبر، خدمات پس از فروش و…توجه کرد. همچنین هنگام نصب دزدگیر ماشین از نصابی ماهر کمک بگیرید.

یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه خرید سیستم های حفاظتی و امنیتی خودرو، فروشگاه اینصب است. در این فروشگاه شما می توانید انواع دزدگیر خودرو، ردیاب ماشین و… را به همراه گارانتی معتبر و طولانی و خدمات پس از فروش تهیه کنید. در صورت خرید، اگر محصول شما دچار خرابی و یا مشکلی شود می توانید از خدمات پس از فروش آن استفاده کنید.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۹:۴۴ توسط:تکنوگارد موضوع: نظرات (0)