تکنولوژی تکنولوژی .

تکنولوژی

معرفی انواع ردیاب های موجود در بازار

در گذشته از ردیاب ها برای کار های متفاوت تری از جمله  فقط برای اهداف جاسوسی و نظامی استفاده می شد. اما امروزه از این وسایل برای حفظ امنیت جان و مال انسان ها استفاده می شود. به طوری که دیگر برای داشتن آنها نیازی به مجوز ندارید.

ردیاب خودرو

در حال حاضر پرمصرف ترین ردیاب ها در کشورمان ایران به شرح زیر است:

1. ردیاب خودرو شخصی

2. ردیاب موتور سیکلت

3. ردیاب وسایل نقلیه سنگین اعم از انواع تریلر، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ....

4. ردیاب های شخصی یا شخص محور

معرفی انواع ردیاب های شخصی


ردیاب شخصی وسیله ای است که موقعیت مکانی افراد را شناسایی می کند. سپس اطلاعات به دست آمده را به تلفن همراه کاربر ارسال می کند و یا در اپلیکیشن مربوطه نمایش می دهد. این دستگاه جی پی اس ابعاد کوچکی دارد و حمل و نقل آن بسیار آسان است. از مهم ترین ویژگی های جی پی اس شخصی می توان به داشتن میکروفون داخلی، دکمه تماس اضطراری (SOS)، ضد آب و ضد ضربه بودن اشاره کرد.

برای فعال کردن ردیاب شخصی به سیم کارت نیاز دارید. هنگامی که سیم کارت را در دستگاه قرار می دهید، امکان ارتباط با شبکه مخابراتی کشور و انتقال اطلاعات به GPS را فراهم می کنید.

ردیاب های شخصی معمولاً توسط یک باتری داخلی تغذیه می شوند. این باتری بسته به مدل و برند ردیاب از 3 ساعت تا 10 روز شارژ می شود. بنابراین اگر میزان شارژ دستگاه برایتان مهم است باید سراغ مدل های حرفه ای تری در بازار بروید.

رایج ترین استفاده از GPS شخصی استفاده از آن برای افراد مسن یا کودکان است. با ردیاب شخصی سالمندان می توانید هر لحظه از موقعیت آن ها آگاه شده و از خطرات احتمالی دوری کنید.

معرفی انواع ردیاب خودرو


گروه بعدی ردیاب های مناسب خودرو هستند. از این ردیاب ها برای افزایش امنیت در خودرو استفاده می شود. ابعاد آنها معمولاً کوچک است تا به راحتی در داخل ماشین (موتور سیکلت یا ماشین سنگین) قرار گیرند. به طوری که از دید و دسترس سارقان دور باشند.

GPS خودرو می تواند موقعیت دقیق خودرو را از طریق ارتباط با ماهواره شناسایی کند. سپس به کمک سیم کارت داخلی خود با شبکه مخابراتی کشور ارتباط برقرار می کند تا اطلاعات به دست آمده را برای کاربر ارسال کند. این دستگاه به صورت 24 ساعته و در تمام ساعات شبانه روز فعال بوده و هرگونه اقدام به سرقت خودرو را بلافاصله صاحب آن را مطلع می کند.

ردیاب خودرو در مدل های مختلفی تولید می شود. این مدل ها اغلب در نوع ساختار و نحوه اتصال به خودرو با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه به بررسی انواع ردیاب خودرو می پردازیم:

سرقت خودرو پس از سرقت خودرو چه باید کرد؟

1- ردیاب خودرو سیمی، قدرتمند و قابل اعتماد

2- ردیاب خودرو فندکی آشکار اما پنهان

3- GPS ماشین مغناطیسی بدون نیاز به سیم کشی

4- ردیاب خودرو دیاگی ساده اما کارآمد


برچسب: ردیاب + انواع ردیاب،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ تیر ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۳:۰۱ توسط:تکنوگارد موضوع: نظرات (0)